Nasz blog powstał po to, aby pomagać, wspierać, edukować. Czy to blog o wychowywaniu dziecka, o zostaniu dobrym rodzicem? To na pewno blog, który pomoże Ci być mądrym rodzicem. Poruszmy przeróżne tematy. Większość artykułów poświęciliśmy tematyce białych szumów, ponieważ w tym mamy największe doświadczenie. Dowiesz się z nich m. in. Co to jest biały szum, komu służy, czy jest bezpieczny i dlaczego jest tak skuteczny. Dowiesz się również, dlaczego Twoje dziecko nie chce spać i budzi się w nocy, czy można nauczyć dziecko samodzielnego zasypiania, dlaczego biały szum pomaga dzieciom autystycznym w zasypianiu i wiele, wiele więcej. Poznasz także: metody na spokojny sen dziecka, istotę drzemek, fakty i mity na temat snu dziecka, czy błędy w usypianiu dziecka. Ale nie samym szumem żyje rodzic! Piszemy również o innych, ważnych aspektach życia malucha. Znajdziesz tutaj artykuły z poradami, takimi jak: co zrobić, kiedy dziecko ma kolkę, jakie wybrać łóżeczko dla dziecka, jakie wybierać zabawki dla dziecka, jakie korzyści wynikają ze śpiewania dziecku kołysanek, jak poradzić sobie z przejściem z pieluch na nocnik oraz z nocnika na toaletę, jak bawić się z dwulatkiem… Poznasz etapy rozwoju dziecka oraz zapoznasz się ze szczegółami skoków rozwojowych u dziecka. Zapraszamy do lektury!

Życzymy udanych zakupów oraz ... SŁODKICH SNÓW !

10 SPOSOBÓW NA DRZEMKĘ MALUCHA
6.jpg

Drzemki są bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka, jednak zbyt krótkie lub nieregularne mogą całkowicie zaburzyć u niego rytm nocy i dnia. Może to stać się frustrujące zarówno dla małego człowieka, jak i dla rodziców.

Na szczęście istnieją proste i sprawdzone sposoby, by drzemki stały się pożyteczną przyjemnością. Możesz je zacząć stosować już dziś.

1. Obserwuj sygnały. 

Jeśli dziecko zaczyna ziewać, przecierać oczy i ma problemy z koncentracją oznacza to, że nadszedł czas na drzemkę. Nie dopuszczaj do przemęczenia i rozdrażnienia, jeśli już do tego dojdzie to następnym razem zareaguj wcześniej. Sygnały senne należy obserwować ze szczególną uwagą w ciągu pierwszych 6 miesięcy życia dziecka. Po dokładnym poznaniu jego naturalnego rytmu można już bardziej zacząć polegać na zegarku.

    2. Pominięta drzemka nie oznacza lepszego snu w nocy. 

    Wręcz przeciwnie – dziecko może nie dotrzymać do właściwej godziny. Jeśli konieczna będzie drzemka na dwie godziny przed planowanym snem nocnym nie trudno odgadnąć, że całkowicie zaburzy to dobowy rytm snu.

      3. Nie naciskaj jeśli dziecko odmawia drzemki. 

      O wiele lepszym rozwiązaniem będzie zrobienie przerwy, nie należy próbować usypiania dziecka na siłę. Odpuść i spróbuj ponownie trochę później.

        4. Albo telewizja, albo sen. 

        mały - chłopiec - ogląda - telewizję

        Używanie telewizora jako narzędzia do uspokajania dziecka przed snem to nie jest dobry pomysł. Promieniowanie i światło mogą źle wpłynąć na układ nerwowy i powodować u dzieci zaburzenia snu. Zmniejsz do minimum czas, który dziecko spędza w pobliżu telewizora i niech zawsze będzie to na długo przed drzemką czy nocnym wypoczynkiem.

          5. Odpowiedni harmonogram kluczem do sukcesu. 

          Drzemki powinny być rozmieszczone wokół czasu karmienia – nigdy zbyt blisko porannego budzenia lub czasu nocnego odpoczynku.

            6. Krótki rytuał przed drzemką. 

            Przed drzemkami zaleca się zrobienie krótszej wersji rytuału zasypiania. Powinno to być coś zwięzłego, coś co szybko pomaga się dziecku zrelaksować.

              7. Światło i dźwięki. 

              Jeśli pokój dziecka jest zbyt jasny, może mu to bardzo utrudnić proces zasypiania. Zamontuj żaluzje lub szczelne rolety, jeśli problemem jest hałas rekomendujemy ci zastosowanie białego szumu.

                8. Mądrze planuj drzemki. 

                Nie ma potrzeby tworzenia sztywnego planu drzemek z zegarkiem w ręku (zwłaszcza jeśli dziecko jest bardzo małe), należy jednak pamiętać, że drzemki np. w trakcie spaceru nie przebiegają tak spokojnie jak te w domowym zaciszu. Jeśli masz napięty grafik i często jesteś w biegu postaraj się aby przynajmniej jedna drzemka odbywała się w domu.

                  9. Bądź wyczulona na zmiany w zachowaniu. 

                  Jeśli dotychczas dziecko lubiło drzemki i nagle przestało je dobrze znosić, powodem może być tymczasowy regres snu (dziecko jakby chwilowo zapomina to czego się dotychczas nauczyło). Oczywiście w pierwszej kolejności należy wykluczyć choroby i ząbkowanie.

                    10.Bądź cierpliwa. 

                    Jeśli traktujesz drzemki jak część uczenia dziecka prawidłowego zasypiania musisz pamiętać, że wyuczenie drzemek jest znacznie trudniejsze niż nauka nocnego snu.

                      do góry
                      Sklep jest w trybie podglądu
                      Pokaż pełną wersję strony
                      Sklep internetowy Shoplo.pl