Życzymy udanych zakupów oraz ... SŁODKICH SNÓW !

Szukaj

SPOSOBY NA BEZSENNOŚĆ

Monika, 22 maj 2019
SPOSOBY NA BEZSENNOŚĆ

Sposoby na bezsenność

Problem z zaśnięciem bywa niezwykle dokuczliwy, szczególnie w momencie, gdy pojawia się przez dłuższy okres czasu. Bezsenność pozbawia nas energii, uniemożliwia skuteczne i efektywne działanie w ciągu dnia, a także sprawia, że jesteśmy nerwowi i stale rozdrażnieni. Co powoduje bezsenność? Jak jej zapobiec i na nowo cieszyć się każdym dniem?

Muzyka relaksacyjna, nie telewizor

W momencie, gdy mamy problemy ze snem, nie powinniśmy wieczorem siadać przed telewizorem czy komputerem. Światło bijące od ekranu, a także efekty wizualne wyświetlające się na nim, nie sprzyja budzeniu się poczucia senności. Jeśli wiemy, że najwyższa pora zasnąć, połóżmy się wygodnie w łóżku, zgaśmy światło i włączmy muzykę relaksacyjną (lub piosenkę, która nas uspokaja). Sen powinien przyjść po kilku lub kilkunastu minutach.

Poznaj biały szum

Nie tylko muzyka może spowodować u nas senność. Podobnie jest z tzw. białym szumem; tak nazywane są dźwięki wydawane przez niektóre urządzenia domowe. Przykładem może być suszarka – małe dzieci często uspokajają się słysząc odgłosy przez nią wydawane, ponieważ przypominają im środowisko prenatalne matki. Dobrym rozwiązaniem może być zatem odtworzenie naszych lulankowych, darmowych szumów. To dość oryginalny sposób, jednak jego skuteczność potwierdziły badania.

Zioła na uspokojenie

Jednym z powodów bezsenności może być nieustanny stres. Dobrym pomysłem może być zaparzenie ziół, które powinny zredukować poziom stresu. Najlepszym lekarstwem jest na ogół melisa; warto zapoznać się z dokładną instrukcją jej parzenia. Dla osób, które nie lubią smaku ziół lub ich płynnej formy, zalecane są tabletki ziołowe.

Leki: absolutna ostateczność

Jeśli nasza bezsenność utrzymuje się przez naprawdę długi czas i nie jesteśmy z jej powodu w stanie normalnie funkcjonować, powinniśmy udać się do lekarza rodzinnego. Możemy być niemal pewni, że zapyta nas o potencjalne przyczyny bezsenności i naturalnie zaleci ich wyeliminowanie (np. zbyt duży stres). Lekarz może jednak przepisać również leki, które pomogą nam w zaśnięciu i spowodują, że nie będziemy tak często budzić się w nocy.

Powrót do czasów dzieciństwa

Czasem warto sobie przypomnieć domowe sposoby naszych mam, niezależnie, czy dotyczą one leczenia bólu brzucha czy też – tak jak w tym wypadku – bezsenności. Najczęściej stosowanym sposobem było przygotowanie ciepłego mleka lub kakao; większość dzieci szybko zasypiała po wypiciu takiego napoju. Oczywiście od lat dziecięcych na ogół wiele uległo zmianie, jednak po ciepłym przysmaku znowu powinniśmy zasnąć spokojnym, głębokim snem. Nie dotyczy to osób uczulonych na laktozę.

Wszystko czego potrzebujesz pod ręką

Bezsenność często wiąże się nie tylko z problemami dotyczącymi zaśnięcia, ale także z częstym wybudzaniem się danej osoby w trakcie nocy. Aby móc zminimalizować skutki tych przebudzeń, umieśćmy niedaleko łóżka, najlepiej w zasięgu ręki, wszystko, co może nam się przydać – szklankę napełnioną wodą, zatyczki do uszu, chusteczki. Pozwoli nam to ograniczyć nocne wycieczki, które często towarzyszą nagłym wybudzeniom.

Odpowiednia dieta i witaminy

To, co jemy, również ma wpływ na nasz sen. Starajmy się nie spożywać zbyt tłustych posiłków, szczególnie przed snem; wyznajmy zasadę, że kolacja powinna być lekkostrawna. Dużą rolę odgrywają również witaminy, w szczególności witamina B5, która obniża poziom hormonu stresu, czyli kortyzolu. W przypadku długotrwałej bezsenności warto potraktować tę witaminę jako niezbędny suplement diety – wystarczy kupić tabletki, które ją zawierają.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów