Życzymy udanych zakupów oraz ... SŁODKICH SNÓW !

Szukaj

DLACZEGO NIE MOGĘ SPAĆ ?

Monika, 22 maj 2019
DLACZEGO NIE MOGĘ SPAĆ ?

DLACZEGO NIE MOGĘ SPAĆ ?

Jeśli nie potrafimy usnąć, niezależnie od tego, jak bardzo jesteśmy zmęczeni lub bardzo często budzimy się w nocy i mamy problem z ponownym zaśnięciem, to mamy prawdopodobnie do czynienia z bezsennością. Może być wywołana przez różne czynniki. Jakie są najpopularniejsze z nich?

Posiłek tuż przed zaśnięciem

Ostatni posiłek należy spożyć nie później niż 2-3 godziny przed zaśnięciem. Dlaczego? Po zjedzeniu czegokolwiek następuje uruchomienie procesu trawiennego, który tylko w początkowej fazie wywołuje senność. Należy się wystrzegać w szczególności produktów, które mogą pobudzać – mowa przede wszystkim o słodyczach. Najlepiej, jeśli kolacja jest lekkostrawna, ponieważ nie przemęcza wtedy naszego organizmu.

Nadmierna ilość kofeiny

Kawa, czy napoje energetyzujące mogą mieć spory wpływ na powstawanie bezsenności. Przed snem unikaj szczególnie małej czarnej, która naturalnie pobudza organizm, a także popularnych energetyków stworzonych specjalnie w tym celu. Duża ilość tych używek w ciągu dnia również może przełożyć się na jakość naszego snu, dlatego starajmy się je ograniczyć do niezbędnego minimum. Uważa się nawet, że nie można pić kawy już na pięć godzin przed planowanym pójściem spać!

Alkohol i papierosy? Nie za późno

Nie pal papierosów tuż przed pójściem spać, ponieważ nikotyna krążąca w naszym organizmie nie pozwoli Ci usnąć. Ta sama zasada dotyczy alkoholu, który z kolei będzie nieznośnie długo rozkładał się w naszych komórkach sprawiając, że będziemy odczuwać znaczny dyskomfort. Jeśli zapomnieliśmy o tej zasadzie, na koniec zróbmy sobie drinka z sokiem pomarańczowym – przyspieszy rozkład alkoholu.

Drzemki w dzień

Jeśli nie możemy zasnąć, gdy jest już późno, być może nasz organizm otrzymał odpowiednią dawkę energii nieco wcześniej. Nie warto zasypiać w dzień, ponieważ nawet krótka drzemka potrafi całkowicie rozregulować harmonogram naszego snu. Jeśli jesteśmy bardzo zmęczeni to wystarczy, że położymy się spać nieco wcześniej niż zwykle; w ten sposób zachowany naturalny rytm regeneracji organizmu.

Nadmierne przesiadywanie przed telewizorem

Korzystanie z komputera, czy oglądanie telewizji tuż przed snem nie jest dobrym pomysłem. To, co widzimy na ekranie natychmiast pobudza nas do myślenia, a tym samym zwiększenia koncentracji. To z kolei nie sprzyja zasypianiu.

Analizowanie problemów w środku nocy

To jeden z najgorszych błędów, jaki możemy popełnić, jeśli mamy problemy z zaśnięciem. Nie analizujmy tego, co zdarzyło się w ciągu dnia lub co nas czeka, szczególnie, jeśli to coś stresującego.

Noc to ciemność

Niektóre osoby popełniają oczywisty błąd, który, choć niepozorny, może być przyczyną kłopotów z zaśnięciem. Mowa o zapalaniu światła lub usypianiu przy lampce. Nasz organizm jest stworzony tak, że dostosowuje się do warunków panujących dookoła; światło kojarzy nam się z dniem i aktywnością, dlatego zapalanie światła za każdym razem, gdy budzimy się w nocy lub próba zaśnięcia przy dużej lampce nie skończy się dobrze. Aby tego uniknąć wystarczy, że będziemy unikać niepotrzebnego uruchamiania kontaktu. W razie konieczności przejścia do innego pomieszczenia (łazienka, kuchnia) w momencie, w którym się obudzimy, postarajmy się zastosować małą latarkę – to pozwoli uniknąć dużego natężenia światła.

Sprawdzanie godziny

Jeśli chcemy szybko zasnąć, gdy właśnie obudziliśmy się w środku nocy, nie spoglądajmy pod żadnym pozorem na zegarek. Ujrzenie godziny może uświadomić nam, ile snu nam jeszcze zostało, co z kolei wywoła stres i poskutkuje zwiększoną aktywnością mózgu.

Wieczorny trening

Według niektórych wersji wieczorny trening (wykonany na dwie-trzy godziny przed snem) pomaga w późniejszym zaśnięciu. Na ogół przyjmuje się jednak, że ćwiczenia pobudzają organizm na dłuższy okres czasu.

Nadmierna temperatura

Wysoka temperatura w pomieszczeniu, w którym mamy sypialnię, nie sprzyja szybkiemu zaśnięciu. Starajmy się zatem przewietrzyć pokój, w którym będziemy spać, zamykając okna nie wcześniej niż na godzinę przed położeniem się.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów